1. BESEDE IMAJO MOČ

V letni delovni načrt skupine Gosenice sva zapisali, da je vzgoja moralne vzgoje pomemben del otrokovega razvoja, saj se s tem uči sobivanja in varnega načina pri interakcijah z ostalimi osebami vključenimi v njegovo življenje. Pri tem vrtec omogoči varen prostor, kjer se lahko otrok tega nezavedno uči pri interakciji in pri prosti igri z ostalimi. Zato sva poskušali vse vplesti v dnevno rutino skupine.

Ob prihodu v vrtec: 

Pozdravimo z DOBRO JUTRO, ob tem strokovne delavke otroka stisneva

Jutranji krog (pred zajtrkom):  Jutranji pozdrav: deklamacija Dobro jutro, Pozdrav z gosenico – maskoto: maskota je vsakega otroka posebej pobožala in mu zaželela Dobro jutro, nato je otrok pobožal gosenico in ji želel Dobro jutro. Tako smo poskrbeli za pripadnost vsakega otroka v skupini.

Prihod po hrano:  Vsak otrok je prišel k vozičku in povedal kaj želi jesti. Ko je prejel krožnik, sva strokovni delavki rekli IZVOLI, otrok pa je odgovoril HVALA

Pred jedjo: Otroci počakajo, da vsi dobijo hrano, nato strokovni delavki voščiva DOBER TEK, otroci pa odgovorijo HVALA ENAKO

Jutranji krog (po zajtrku): Dežurni otrok ob ugotavljanju prisotnosti otrok v vrtcu, izroči določen znak otroki, kateremu znak pripada, in mu reče IZVOLI, drugi otrok pa mu odgovori HVALA. 

Ob prosti igri: Počakajo na igračo, če se kdo drug igra – je ne jemljejo iz rok, poskušajo vprašati ali se lahko igrajo skupaj, ali mi posodiš…

Odhod domov:  Odzdravijo z ADIJO. 

Prav tako sva jim omogočili varno izražanje svojega občutenja. Ker se govor pri otrocih še razvija, sva njihova občutenja opisali strokovni delavki in tako otroku omogočili, da je slišal svoja občutenja. Tako so otroci svoje občutke začeli lažje izražati. Ob tem izražanju sva njihove občutke potrdile in jih predstavile ostalim otrokom v skupini (npr. če je kdo vzel igračo, so prišli povedati, kaj se je zgodilo. Nato smo se pogovorili, da jemanje igrač ni dobro, da se dotični otrok ne počuti dobro, da je žalosten, ker mu je bila odvzeta igrača. Drugi otrok je igračo nato vrnil. Pogovarjali smo se tudi, da počakajo na svojo vrsto pri igranju, da naj vprašajo, če se lahko igrajo skupaj…). Tako so vsi dobili občutek veljave, saj so bili slišani. Tako sva se trudili pristopiti pri vsaki neugodni interakciji za otroke, s tem so dobili občutek enakosti v skupini.

2. ČISTE ROKE ZA ZDRAVE OTROKE

Ob deklamaciji Traktor smo spoznali pravilno umivanje rok, uporabo robčka in kihanja, kašljanja v rokav v komolec. Izvedli smo poskus, kjer smo uporabili poper, vodo in milo. Pri tem poskusu, otroci ozavestijo uporabo mila pri umivanju rok. Poper smo spremenili v bacile in jih ob kihanju raztresli po vodi. “Ojej, sedaj je pa voda umazana. Na njej je polno bacilov.” Vsak otrok je nato kapljico mila potopil v vodo z “bacili”. In kaj se je zgodilo? Vsi “bacili” so pobegnili stran od mila. Nato smo si “bacile” (poper) raztresli po roki. Poper kar ni hotel stran z rok. Z milom in uporabo deklamacije Traktor smo si umili roke in ugotovili, da smo “bacile” umili. O umivanju rok smo se pogovarjali tudi ob aplikatih. Pogovarjali smo se kdaj umivamo roke in zakaj moramo umivati roke. S temi aplikati smo oblikovali kotiček Čiste roke za zdrave otroke, ki ga imamo v umivalnici. Otroci tako ozaveščajo kdaj umivamo roke, kako kihati, kašljati, uporabljati robec in kako si ob deklamaciji Traktor umivajo roke. Ob risankah Mali mojstri in Pujsa Pepa smo ugotovili kakšni bacili obstajajo in kje jih najdemo. Tudi v risankah smo opazili, da so si umivali roke s pomočjo deklamacije Traktor.

3. SLOVENSKI TRADICIONALNI ZAJTRK

V mesecu novembru smo spoznavali poklic pek. Povezali smo ga s Slovenskim tradicionalnim zajtrkom. Spoznali smo deklamacijo Mojster pek, si ogledali različne prispevke, ki so nam prikazali poklic peka. Otroci so povedali, da tudi doma pečejo različne jedi – kruh, potico, torto… Tudi sami smo se igrali da smo peki. Izdelali smo si slano testo in ga gnetli ter oblikovali v različne oblike. Otroci so najbolj uživali, ko so testo trgali. 17. 11. 2023 pa smo obeležili Slovenski tradicionalni zajtrk. Pred tem dnevom so otroci prinesli različne fotografije jedi, ki jih jemo ta dan. Ob vsaki sliki smo se pogovorili, kaj je na sliki narisano nato smo oblikovali plakat. Ob plakatu smo se vsak dan o jedeh pogovarjali. 17. 11. 2023 nas je čakala praznično obložena miza. Na njej smo imeli vazo z rožicami in igračo čebelo. Na mizi so bile razstavljene vse jedi. Pred obedom smo se o vseh razstavljenih jedeh pogovorili. Ta dan je vsak otrok poskusil maslo, med in mleko. Mmmmm, kako je bilo dobro.

4. PRAZNOVANJE ROJSTNIH DNI

Vsak rojstni dan smo praznovali tako, da smo se postavili v krog in se prijeli za roke. Slavljenec je bil v sredini. Okoli slavljenca smo zaplesali in zapeli pesem Vse najboljše in Ringa raja. Nato smo se usedli za mizo, kjer smo si naredili zdrav napitek. V tem napitku je bilo sadje, ki ga nismo uspeli pojesti. Tako so otroci spoznali, da lahko hrano uporabimo na različne načine. Pred otroci smo na mizo postavile posodo s sadjem. Vsako sadje smo poimenovali in si ga ogledali (kakšne barve, oblike…) Nato sva vzgojiteljici sadje narezali in ga dali v mešalnik. Opazovanje mešanja sadja je otroke zelo pritegnilo. Vsak otrok je dobil svojo skodelico z zdravim napitkom. Vsi so ga poskusili. Nekaterim napitki niso bilo dobri, večina otroka pa je napitek z veseljem pojedla.

5. VARNO S SONCEM

Uvod v projekt Varno s soncem smo začeli s pravljico o dečku in njegovem dnevu. Zaradi lažje predstavljivosti sva izbrali ikone Varno s soncem iz leta 2016, saj bo ikone bolj jasno predstavljive za to starost. Pravljico smo začeli s sliko dečka, ki se je zjutraj oblekel v primerna oblačila, si pripravil zajtrk in pil veliko vode. Nato smo nadaljevali, da je deček pogledal na uro in ugotovil, da je primerna ura za igro na travniku. Med igro je pil veliko vode in gledal na uro, da ni bilo sonce premočno. Bolj se je ura približevala rdečemu območju, v katerem je sonce močno in nevarno, več zaščite za igro je uporabljal – namazal se je s sončno kremo, poveznil pokrivalo in nadel sončna očala. Poiskal si je senco in pil veliko vode. Tekom dneva je ura minevala in zopet prihajala v zeleno območje, kjer sonce ni več tako nevarno. Deček si je odstranil kapo, očala, se igral po celem travniku vendar še vedno pil veliko vode. Ob pripovedovanju pravljice sva polagali slike posamezne ikone, da so lahko otroci povezali sliko z delom pravljice. Pravljico smo obnavljali večkrat. Otrokom sva pripravili tudi didaktični list, na katerem je bilo narisano črtkano sonce. Otrok je po črtah poskusil slediti s flomastrom, ter tako krepil fino motoriko in natančnost. Nato je sonce pobarval z barvico. Pod sonce so otroci nalepili posamezne slike ikon Varno s soncem. Ob vsaki sliki sva se pogovorila kaj predstavlja slika, nato je otrok sliko nalepil. Pripravili sva tudi spomin iz ikon. Otroci so se z njim prosto igrali in prirejali enake slike. Samoiniciativno so pripovedovali, kaj posamezna slika predstavlja. Oblikovali smo plakat, kjer je opisana posamezna ikona. Vsako ikono o opisali otroci – njihove odgovore sva zapisala ob sliki.  Vse izdelano smo obesili v garderobo, da so lahko tudi starši pogledali naše izdelke. Prav tako sva staršem preko e-pošte posredovali gradivo, ki smo ga prejeli s strani NIJZ.

6. Z GIBANJEM DRUŽIM SE

V skupini Gosenice smo se veliko gibali in hodili na sprehode v okolico vrtca. Da bi pokazali naše skrivne poti smo organizirali različna srečanja z družinami, s starimi starši in prijateljsko skupino. Prvo srečanje smo organizirali s starejšo skupino in na pohod povabili stare starše. Ker nekateri otroci nimajo starih staršev, so na pohod prišli starši. Odšli smo na pohod po »Škratkovi poti« po vinogradniških poteh. Vmes smo opravljali različne naloge: vaje čuječnosti, opazovanje okolice, dihalne vaje… Med potjo smo si privoščili piknik.

Organizirali smo tudi popoldansko družinsko srečanje, kjer smo se odpravili na orientacijski pohod. Pot nas je vodila po sprehajalni poti ob reki Krki, katero smo večino pretekli. Vmesni cilj je bil pri OŠ Vavta vas. Tam smo nekaj malega pojedli in zaplesali s starši. Naučili smo jih ples ob pesmi Abraham’ma 7 sinov in Ringa ringa raja. Do vrtca nas je pot zopet vodila ob reki Krki.

Na obisk smo se odpravili tudi naši prijateljski skupini Polžki, ki deluje v DE Ul. Talcev. Pot nas je vodila ob cesti, zato smo si nadeli odsevne jopiče. Prav tako nas je skupina Polžki obiskala pri nas v DE Stara cesta, kjer smo skupaj plesali in se gibali na igrišču vrtca.

Za zaključek šolskega leta pa so starši organizirali popoldansko srečanje, kjer smo se podružili na igrišču DE Stara cesta. Otroci so skupaj s starši premagovali različne gibalne ovire.

Vse utrinke si lahko ogledate tudi v skupni galeriji.

 

Zapisali: Janja Fink in Tina Ajdišek

 

Dostopnost